Електроакустички оперски кабаре „A Weill Ago“ Ана Гњатовић, Тијана Ђуричић и Миливоје Вељић. Петак, 30. МАРТ 2018. почетак у 19.00 Улаз слободан, Центар за културу Сопот

Електроакустички оперски кабаре „A Weill Ago“

Након одлично примљене премијере у Српском културном центру у Паризу, електроакустички кабаре Ане Гњатовић, „A Weill Ago“, изводи се у Србији, а публика у Сопоту имаће прилику да га види у петак  од 19 часова, у  Центру за културу Сопот.

Програм за сопран, клавир и електронику инспирисан је личношћу и музиком Курта Вајла.

Вајлове песме, али и гласови Лоте Лења, Бертолда Брехта, Данила Киша… звуци детињства и звуци рата, архивски снимци и лична историја, јављају се, преламају и наслојавају кроз певане, говорене, снимљене и семпловане одломке. Тако изграђен електроакустички слој Ане Гњатовић контекстуализује и коментарише Вајлове песме које кроз сопран Тијана Ђуричић изводи уз клавирску пратњу Миливоја Вељића. Заједно, ова два слоја склапају кабаретски горко-сладак звучни наратив о уметности и одговорности.

Програм за сопран, клавир и електронику инспирисан је личношћу и музиком Курта Вајла. Вајлове пјесме, али и гласови Лоте Лења, Бертолта Брехта, Данила Киша…, звуци дјетињства и звуци рата, архивски снимци и лична историја, јављају се, преламају и наслојавају кроз пјеване, говорене, снимљене и семпловане одломке. Тако изграђен електроакустички слој Ане Гњатовић контекстуализује и коментарише Вајлове пјесме које сопран Тијана Ђуричић изводи уз клавирску пратњу Миливоја Вељића. Заједно, ова два слоја склапају кабаретски горко-сладак звучни наратив о умјетности и одговорности.

Ана Гњатовић (Београд, 1984) компонује акустичну и електроакустичну музику сакупљајући и комбинујући пронађене објекте, дјела, концепте и идеје погодне за превођење, озвучавање, генерализацију и интерпретацију. Дипломирала је на Одсјеку за композицију Факултета музичке уметности Универзитета уметности у Београду 2008. године. Докторске студије завршила је на истом одсјеку 2017. године. Похађала је бројне мајсторске радионице композиције и импровизације, усавршавајући се код композитора и педагога попут Жоржа Апергиса, Хаје Черновин, Брајана Фернихауа, Беата Фурера, Луја Андрисена, Георга Фридриха Хаса, Ивана Феделеа… Композиције Ане Гњатовић извођене су широм Европе, у САД, Израелу и Јапану, и биле су на програмима фестивала као што су Међународна трибина композитора, Мокрањчеви дани, КоМА, Међународни фестивал Чембало – жива умјетност, Међународни фестивал харфе, Wратиславиа цантанс (Пољска), Цултуресцапес (Швајцарска), Фестивал де Wаллоние (Белгија), Еспрессиво (Црна Гора), Међународни музички фестивал Анкара (Турска), Муслаб (Мексико), Матера ИНтермедиа (Италија).
Добитник је више стипендија, награда и признања. На предлог Југоконцерта у сезони 2013. је представљала Бемус фестивал у програму сарадње европских музичких фестивала МусМА – Мусиц Мастерс он Аир; поручено дјело Баланце – лостза камерни хор (12 пјевача). Композиција је изведена и снимљена на више европских фестивала, у Пољској, Белгији, Швајцарској и Турској, а уврштена је и у програм Међународног такмичења за хорске диригенте Тоwардс Полyпхонy у Вроцлаву 2015. године, као једна од задатих композиција у завршној рунди такмичења. Добитник је награде Фонда Јосип Славенски Факултета музичке уметности за композицију Мој плишани оклоп за камерни оркестар (2010), ИИИ награде 7. пре-арт такмичења за младе композиторе из Југоисточне Европе за композицију Пхиллодy. Qуиесценцеза камерни ансамбл (Швајцарска, 2013), и финалиста је 4. Међународног бијенала савремене музике у Копру (Словенија, 2014) са композицијом Силент Строкес анд Индоор Цлоудс. Запослена је као наставник у звању ванредног професора на Факултету умјетности Приштина-Звечан Универзитета у Приштини. Предаје и на програму докторских студија Вишемедијске умјетности Центра за интердисциплинарне студије Универзитета уметности у Београду.

Тијана Ђуричић (1983) сопран, учила је соло-пјевање на ФМУ и ФИЛУМ-у у класама проф. Китановског и проф. Бакочевић. Докторанд је савремене трансдисциплинарне хуманистике и теорије умјетности и медија. Експериментише на пољу звука и испитује однос тијело-простор-глас. Од богате музичке посвећености овог сопрана истичу се прве награде на такмичењима: Војислав Вучковић, Лаза Јовановић и Никола Цвејић као и дебитантска улога Станке (Станислав Бинички: На уранку) у Књажевско-српском театру у Крагујевцу. Концертирала је интензивно, 70 самосталних и 100 заједничких концерата у Србији, Хрватској, Босни и Херцеговини, Македонији, Италији, Француској, Њемачкој и Јапану. Поред пројеката Шуман и његови двојници, Хајдн у Лондону, Етернал Пучини, КИБОУ, ЕУ Плаy, Савремена музика Србије и Јапана, Позориште на градилишту, представила је савремену српску музику премијерно, у Токију и Нагоји, 2013. Заједничким пројектом, Соунд Цлотхес, у оквиру Националне поставке Србије на Прашком кваријеналу 2015. осваја златну медаљу за успостављање дијалога. Током 2015. изводи сонгове Курта Вајла за глас и клавир у форми кабареа „Wеилл фор а Пенy“. Наредне двије године посвећује светској турнеји кабареа Спеак лоwса Ирином Наумовском, клавир и Александром Будимиром, хармоника. Под покровитељством Министарства културе и информисања Републике Србије, премијерно изводи електроакустички кабаре Ане Гњатовић „А Wеилл Аго“у Паризу 2017. Дискографски опус започела је снимком дјела Ђуре Живковића „И схалл цонтемплате“. Чланица је Удружења музичких умјетника Србије. Предаје у звању доцента на Новој академији у Београду и на ФТН-у у Новом Саду. Више информација је доступно на сајту: тијанадјурициц.цом

Миливоје Вељић је дипломирао на Катедри за клавир, докторирао на Катедри за камерну музику, а запослен је на Катедри за соло пјевање ФМУ у Београду, у звању вишег умјетничког сарадника. Свирање клавира учио је код Светлане Милошевић, Мирјане Жиравац и Бранке Жиравац, у чијој класи је матурирао у Средњој музичкој школи ,,Др Војислав Вучковић”. Дипломирао је 2007. године у класи проф. Лидије Станковић. Добитник је награде Факултета из Фонда Јелене Павловић за најбољег дипломца Катедре за клавир. Усавршавао се у области камерне музике, код професора Јасне Туцовић и Милоша Петровића. Докторирао је 2014. под менторством проф. Људмиле Грос-Поповић, на тему музике Сергеја Рахмањинова за клавирска дуа. Од 2009. године је умјетнички сарадник у класама проф. емеритус Бисерке Цвејић и редовног професора Николе Китановског. Од самог почетка свог професионалног ангажовања на ФМУ активно учествује у циклусу концерата „Пут ка Белканту“, при чему је, концертирајући са студентима, наступио у више од двадесет градова Србије. Био је званични пијаниста 43. међународног такмичења Музичке омладине Београда, три фестивала „Обзорја на Тиси” у Новом Бечеју, два међународна такмичења соло пјевача „Лазар Јовановић” у Београду, као и међународног такмичења „Никола Цвејић” у Руми. Члан је УМУС-а (Удружење музичких умјетника Србије) и МОТО-а. Основао је дуо СХАКЕ & СПЕАР, ансамбл који његује српску музику и приближава је странцима на упечатљив начин, кроз стихове и риме на енглеском језику.

Добро дошли!